One week left...

18 september 2013

And then, the adventure begins.

Nog 1 week te gaan en dan gaat de reis, waarvan ik al jaren weet dat ik hem wil maken, toch echt beginnen.
De reis waarvan ik, sinds ik mijn ticket geboekt heb, ineens helemaal niet zo zeker meer was of ik hem wel echt wilde maken.
De reis waarvan ik nu zeker weet dát ik hem echt wil maken.

Ja, het aftellen is nu toch echt begonnen. Na de afgelopen maanden keihard gewerkt te hebben om uit alle mogelijke hoeken nog een leuk zakcentje te proberen binnen te slepen, ben ik nu eindelijk een weekje vrij. Gevolg hiervan is dat Australië niet meer uit m’n kop te krijgen is. De afgelopen tijd had ik het zó druk dat ik vaak gewoon vergat dat ik bijna naar Australië ging, terwijl het nu overal aanwezig is. Deze week staat echt in het teken van mijn naderende vertrek. Bankzaken regelen, lijstjes maken wat mee moet, laatste inkopen doen, en oja, deze blog aanmaken.

Voor de mensen die nog niet precies weten wat mijn plan is zal ik het nog even vertellen.

Volgende week woensdag vertrek ik dus naar Australië. Na een enorm lange vlucht met 1 stopover in Helsinki van een paar uur en 1 in Osaka van 12 uur, waar ik erg tegenop zie omdat ik waarschijnlijk het vliegveld niet uit kan en me dus 12 uur op een vliegveld moet vermaken terwijl waarschijnlijk het enige wat ik wil slapen is omdat het ook nog een ’s nachts is voor mijn gevoel, kom ik vrijdag om 5 uur ’s Ochtends aan in Cairns. Vanaf hier neem ik de bus naar mijn hostel, welke ik al geregeld heb. Deze dag zal waarschijnlijk in het teken staan van allemaal geregel, bank rekening openen, sim kaart regelen, medicare aanvragen en ga zo maar door. Na een weekendje ontjetlaggen wil ik vanaf maandag dan gaan beginnen met het halen van m’n duikbrevet, want waar kan dat nou beter dan op het Great Barrier Reef :D.

Dit is dan ook precies tot hoever ik het gepland heb. Na deze week zie ik wel hoe het verder loopt. Het plan is om in ongeveer 2 maanden de oostkust zuidwaarts af te reizen tot Sydney. Vanaf hier zal ik, rond eind november of begin december, naar Nieuw Zeeland vliegen. Hier werk zoeken, rond trekken en vanaf 6 januari tot 13 maart ga ik een engels cursus doen in Queenstown, dus ik kom hopelijk thuis met een Cambridge diploma in the pocket :). Na nog een maandje rondreizen of werken in Nieuw Zeeland zal ik dan rond half april weer terug vliegen naar Australië, waar mama dan ook heen komt. Samen zullen we dan in ongeveer 3 weken de zuidkust doen, eventueel inclusief Tasmanië.
Hierna zal ik nog ongeveer een maandje door de outback omhoog trekken om vervolgens met een 2 weekse tussenstop in Singapore waarin ik van plan ben Maleisië nog even in te gaan uiteindelijk 10 juni weer terug te vliegen naar Nederland.

Dit is het plan hoe het nu is, of ik me eraan ga houden zullen we nog wel zien, alle opties staan nog open! :)

Maar eerst dus nog lekker een weekje in Nederland. Morgen jarig en eindelijk 18 en voor vertrek ook hopelijk nog m’n rijbewijs binnenslepen…
Oja, en de onmogelijke opgave om 8 maanden aan spullen in één rugzak te proppen...

Mijn volgende blog zal ik schrijven vanaf de andere kant van de wereld, ik kan niet wachten!

Groetjes Ymke

1. Patrice:
    18 september 2013
    Lieverd,je weet dat ik gigantisch pijn in mijn buik heb over jouw avontuur maar weet ook dat ik retetrots op je ben en waanzinnig veel respect heb voor je!!ik hoop dat je een onvergetelijke reis gaat maken en ons jaloers gaat maken met al je bijzondere belevenissen....ik wens je al het goeds!!!xxxx
  2. Mart:
    18 september 2013
    Klinkt fantastisch Ymke, en hopelijk kan je ze daar ook nog laten zien hoe je nou echt moet klimmen
  3. Karin:
    19 september 2013
    Ha die Ymke! Nou, proficiat met je 18e verjaardag vandaag <:O) Yohoo, laat het avontuur nu maar beginnen!

We zullen je blog trouw gaan volgen. Leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven. Veel plezier en mooie momenten gewenst. Go Girl!
    Reisgroetjes van Marit, Lotte, Rinske, Gijs en Karin
  4. Opa en Bella.:
    19 september 2013
    Wij vinden het geweldig dat je deze grote stap gaat maken geniet van alles. In gedachten reizen wij met je mee.
    Lieve groeten van Opa en Bella
  5. Oma en opa Lathouwers:
    20 september 2013
    Lieve Ymke
    Het is een hele reis , die je zo jong gaat ondernemen. Wij wensen je hierbij veel succes en hopen na deze grote onderneming je weer gezond naar lichaam en geest en met veel ervaring voor je verdere toekomst terug te zien.

Oma en opa Lathouwers xxx
  6. Erik:
    23 september 2013
    Go Girl! Good luck and happy travels. Look forward to hearing your Aussie-accent in a couple of months ;-)) E
  7. Yourlover:
    26 september 2013
    lieve ymke i love youuuuu veel plezier ;)