Eerste dagen

29 september 2013 - Cairns, Australië

25 september ging het dan toch echt gebeuren, op naar Down Under! Na de laatste dagen vol kriebeltjes, afscheid en inpakstress woensdagochtend vroeg de wekker en op naar Schiphol. Hier afscheid genomen van papa mama en Karlijn en hop het vliegtuig in. Nu kon ik echt niet meer terug en was het grote avontuur begonnen! Na een korte vlucht naar Helsinki en een paar uur later en lange nachtvlucht naar Japan kwam ik aan op Osaka. Deze tussenstop was eigenlijk waar ik van de hele reis het meest tegenop zag. Uiteindelijk was het wel minder erg dan waar ik bang voor was, maar het was nog steeds gewoon echt niet chil. Allereerst was er al meteen gezeik met m'n visum. Het plan was eigenlijk dat ik m'n bagage vanaf Schiphol meteen door zou sturen naar Cairns, maar dit bleek op Schiphol niet te kunnen. Verkeerd voorgelicht dus. In Japan moest ik dus m'n bagage ophalen, maar hiervoor moet je door de douane en ik had natuurlijk geen visum aangevraagd omdat dit niet op de planning stond. Na de nodige formulieren gelukkig toch nog vrij vlot gelukt.

Na een paar uurtjes buiten in het zonnetje ben ik het vliegveld maar eens gaan verkennen aangezien ik nog heel wat tijd te doden had. Heel leuk is wel dat je echt kunt merken dat het een Japans vliegveld is. Er zijn hier bijna geen buitenlanders, echt alleen maar Japanners en er zijn ook alleen maar Japanse restaurantjes enzo. Ook tijdens de vluchten zaten er eigenlijk alleen Japanners in het vliegtuig, allemaal met mondkapjes en ooglapjes op, ziet er echt heel grappig uit. Na het hele vliegveld minstens 3x gezien te hebben kon ik om half 9 dan toch eindelijk aan mijn laatste vlucht gaan beginnen, op naar Cairns!
Dit was echt een verschrikkelijke vlucht, ik zat voor de wc en aan de andere kant van het gangpad een krijsende baby. Eindelijk aangekomen op Cairns kreeg ik het natuurlijk meteen voor elkaar mijn bus te missen. Mannetjes op t vliegveld zeiden dat na een half uurtje een nieuwe bus zou komen, dus ik dacht prima, halfuurtje wachten kan wel! Na anderhalf uur ben ik echter toch maar eens gaan vragen aan iemand hoelaat die bus nou kwam, en dat bleek nog wel even te duren. Dus ik baalde flink, maar toen kwam er een andere bus, en die heeft me gewoon mee genomen en bij mn hostel afgezet, terwijl dat totaal niet op zn route ofzo lag, en nog gratis ook! Aussies zijn zooo chil :)

Aangekomen in mn hostel heb ik mn spullen gedumpt en ben ik maar aan mn regeldagje begonnen. Bankaccount aanvragen, simkaart halen wwoof boek kopen enzovoort. Mijn Australische nummer is 0061435874981.
Al met al was ik vrij vroeg klaar, dus toen ben ik maar naar mn hostel terug gegaan. Hier kwam ik in een groep terrecht, en ze waren allemaal boven de 25 en het was vrij ongemakkelijk, dus ik was al bang dat iedereen zo oud was en begon me al af te vragen waar ik aan was begonnen...
Al snel kwam ik er echter achter dat ik gewoon in de verkeerde groep beland was, bijna iedereen die verder in het hostel zit is wel gewoon van leuke leeftijden dus al snel had ik wel leuke mensen ontmoet waar ik ook samen mee ben gaan eten.

De dag erna was een lekker rustig dagje, ik ben met 2 leuke Nederlanders en later ook al mijn kamer genootjes naar de Lagoon geweest. Je kunt hier in Cairns niet in de zee zwemmen want daar zitten teveel krokodillen. Als oplossing hebben ze in Cairns een enorm zwembad gemaakt, echt super mooi, helemaal gratis! Dat zou in Nederland dus echt nooit kunnen, er staan ook allemaal gas barbecues die je gratis kan gebruiken, echt top!

Terug in het hostel kwam er ineens een vrouw op ons af, er was die avond een busparty en ze had kaartjes over, of wij er toevallig heen wilden. Die kaartjes zijn 35 dollar, met barbecue en gratis pizza inbegrepen, en voor ons dus helemaal voor niks! Eerst twijfelde ik nog wel een beetje, want ik had nog steeds behoorlijk last van mijn jetlag, maar toen dacht ik fuck it en ben ik er dus samen met 2 zweedse meisjes heen geweest. Het was een soort kroegentocht waarbij je met de bus steeds naar een andere ging. Het was opzich wel grappig en leuk om mee te maken vooral omdat het gratis was, maar ik zou er zelf echt nooit 35 dollar voor betaald hebben.

Vandaag is weer een rustig dagje, en voor vandaag is het nog wel een keertje prima, maar daarna heb ik het wel weer gehad met dat niks doen! Ik kan echt niet wachten om dingen te gaan ondernemen en zien. Dat is namelijk wel anders dan ik verwacht had, bijna iedereen in het hostel gaat gewoon de hele dag of naar de lagoon of blijft een beetje in het hostel hangen, veel minder ondernemend dan ik verwacht had... Maarja, morgen ga ik beginnen aan mijn duikcursus, ik kan echt niet wachten, eerst 2 dagen training in een zwembad en dan 3 dagen lang op het Great Barrier Reef! Super vet, ik slaap dan ook op de boot, en we hebben de 2e nacht een nachtduik, lijk me zoooo gaaf! Ik heb ook nog super goed afgedongen op de prijs, in totaal 100 dollar van de prijs afgekregen en de verkoopster zei dat ze het nog nooit zo goedkoop verkocht had, maar ik had gebluft dat ik t bij een ander reisbureau heel goedkoop kon krijgen en dat ik anders daar heen zou gaan, dus uiteindelijk had ik een mooi prijsje :D
Verder ga ik vanavond lekker pizza eten bij de pizza night, bij het hostel inbegrepen dus 'gratis', altijd goed! :) Daarna ga ik vanavond nog even naar een chinees nachtmarktje met die andere 2 Nederlanders, en morgen avond ga ik na mn duikcursus beachvolleyballen, dus ik heb het hier zeker naar mn zin!

Wat ik na de cursus ga doen weet ik nog niet, het liefst wil ik naar het noorden voor een paar daagjes dus dat ga ik waarschijnlijk doen. Ik ga iig niet weer in Cairns rondhangen, dat vond ik 2 dagen wel weer genoeg! Bij mijn volgende blog heb ik hopelijk heel veel coole foto's van mij met Nemo's en haaien ofzo, we zullen zien!

1. Lauré:
    29 september 2013
    Hi Ymke, wat een heerlijke verhalen al! Leuk te lezen, veel plezier met de duikcursus. Groet, Lauré
  2. Renate:
    Hey Imke.
    Klinkt stoer wat je na al mee maakt .
    het gaat helemaal goed komen met je en je handelsgeest

Succes veder Gr Fam. Brekelmans
  3. Oma en opa Lathouwers:
    29 september 2013
    Ymke leuk je eerste verslag gelezen te hebben. We waren heel blij iets van je te lezen, en dat de reis goed is verlopen, succes met je duikcursus.
    Oma en opa. xxxx
  4. Opa en Bella.:
    29 september 2013
    Leuk je eerste verslag nu nog even een duikbrevet en dan op naar
    het noorden!!!
    Succes gewenst Opa en Bella.
  5. Tessa:
    29 september 2013
    Hoi Ymke, echt super gaaf wat je nu al meegemaakt hebt! Ik krijg zelf ook steeds meer zin om te gaan. Ik denk alleen wel dat ik iets meer tijd nodig heb om over mijn jetlag heen te komen ;D Heel veel plezier in 'Ozzie' en hopelijk tot snel! X Tessa
  6. Annet:
    30 september 2013
    veel plezier met duiken en een leuk verslag
  7. Minke:
    4 oktober 2013
    JAAAA IK BEN JE AAN HET VOLGEN!! super verhaal joh. ik verwacht op zn minst een inktvis bij die foto's. die zijn veel leuker dan Nemo (: Geniet er van!